Köpevillkor för Polarbutiken
Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:
Polarbröd AB
Organisationsnummer: 556168-8705
Telefonnummer: 010-450 60 00
E-postadress: info@polarbrod.se
Genom att använda Polarbutiken godkänner du nedan skrivna villkor. Försäkra dig om att du läst igenom och förstått villkoren innan du gör din beställning.
Varor i Polarbutiken kan köpas på två sätt:
1. Genom att betala för varan i vår Klarna-lösning
2. Genom inlösen av poäng. När du köper de produkter som omfattas av poängsystemet* kan du ladda upp kvitton som omvandlas till poäng, de kan sedan lösas in mot utvalda varor i Polarbutiken. På varje vara står det utskrivet pris samt poängvärde.
Dessa villkor gäller för köp genom vår Klarna-lösning:
Varje vara anges med aktuellt pris inklusive moms. Alla priser är i SEK. Priserna kan komma att ändras. I kassan kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kassan beroende av valt betalningssätt. Vi erbjuder följande betalsätt: Klarna: faktura (14 dagar), direktbetalning eller kortbetalning.
Returer
Returer sker på din egen bekostnad förutom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid reklamationer betalar vi den nya frakten från oss till dig.
14 dagars öppet köp
Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Ångerrätten gäller inte om det totala beloppet du ska betala understiger 400 kr. Du ångrar ditt köp genom att inom 14 dagar från det att du mottagit din vara (eller större del av din beställning) meddela oss. Varan ska returneras väl emballerad, i fint skick och i originalkartong. Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Om du har hanterat varan så att den minskat i värde, har vi rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.
Returer skickas till:
Ågrenshuset Produktion AB
Att: Polarbutiken
Flygelvägen 3
893 30 Bjästa
Återbetalning
Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot den returnerade varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan.
Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/
Dessa villkor gäller för köp med poäng
Beställningar kan enbart göras av privatpersoner (ej föreningar/organisationer). Du behöver vara bosatt i Sverige och vara över 18 år. Vi tillåter endast ett konto per person.
1. Så här gör du får att delta i vår poängshop och byta poäng mot premier.
Köp produkter som omfattas av poängsystemet* och registrera ett konto på den här sidan(länk).
På din sida har du möjlighet att ladda upp kvitton. Varje förpackning ger dig 1 poäng. När du har samlat ihop tillräckligt med poäng för att lösa in dem mot en premie lägger du önskad premie i din varukorg och trycker på ’Beställ’. Då kommer du att skickas vidare till kassan och kan i det skedet välja om du vill lösa in premien mot dina poäng eller betala med via Klarna. Poäng kan ej användas för betalning av frakt.
Frakten från oss varierar i kostnad beroende på premiens storlek och vikt. Premierna skickas från vår partner Ågrenshuset och beroende på premiens storlek/vikt, skickas de antingen som brev eller paket. Paket skickas till uppgiven person och hämtas ut hos ombud där giltig legitimation krävs. Brev skickas direkt till personen. Polarbröd AB tar inte ansvar för att premier vid postgång försvunnit, skadats, sänts fel eller blivit för sent levererade till beställare. Beställaren är ansvarig för att alla lämnade personuppgifter är korrekta.
Kvitton som nekas måste laddas upp igen och bilderna på kvittona måste då uppfylla de krav som vi ställer på kvitton. Se nedan stycke för att läsa mer om våra krav på kvitton. Nekade kvitton kan ej användas till beställningar.
Du kan ladda upp bilder på dina kvitton och göra beställningar från 10 maj – 31 december 2024. Vi reserverar oss för att vissa premier kan ta slut och andra fyllas på. Poäng som inte nyttjats innan 31:a december 2024 kan inte användas.
2.Dessa krav gäller för kvitton:
• Kvittonummer, datum, tid och produkt måste framgå tydligt på den bild du laddar upp.
• Kvitton som är ofullständiga, oläsliga eller skadade kommer att anses vara ogiltiga.
• Kvitton är personliga och det är inte tillåtet att samla in andras kvitton och registrera dessa. Om vi misstänker att kvitton som inte uppfyller detta krav laddas upp kommer dessa nekas.
• Det är inte tillåtet att ladda upp kvitton för köp som gjorts före den 10 maj 2024.
• Kvitton som är ofullständiga, oläsliga eller skadade kommer att anses vara ogiltiga.
3. Premier, retur och reklamation
Vi har ett visst antal av varje premie, så det är först till kvarn som gäller. Du ser nuvarande lagersaldo på vardera produkten. Vi reserverar oss för att premier kan ta slut, och kommer då att kommunicera det på sidan. Permierna kan inte bytas till annan, premier kan inte tas ut i kontanter och kan inte heller bytas ut mot annan/andra produkter till ett likvärdigt pris.
Om premien är skadad när du mottar den eller om du på annat sätt är missnöjd med den, kontaktar du oss via mail på info@polarbrod.se
Allmänna villkor
4. Leverans
Vi levererar inom Sverige. Villkor för leverans anges i kassan under respektive leveranssätt. Om inget anges gäller 10-14 dagars leveranstid. Avvikelser kan förekomma. Vi gör allt för att hålla lagersaldot aktuellt. Vi reserverar oss för att lagersaldot snabbt kan ändras och varan kan ta slut innan genomfört köp.
Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
När du handlar med poäng skickas din premie från oss inom 10 dagar om inget annat anges.
5. Övriga villkor
Poängshoppen är inte på något sätt sponsrad, främjad, administrerad av eller förknippad med Facebook, TikTok, Snapchat eller Instagram.
Polarbröd AB tar inte ansvar för konsekvenserna av att inskickade formulär försvunnit. Mejla info@polarbrod.se om du inom tre arbetsdagar från inskickad beställning ej fått ett bekräftelsemail, så hjälper vi dig.
Polarbröd AB förbehåller sig rätten att:
– Vid behov uppdatera köpevillkoren. Vid fortsatt deltagande anses eventuella ändrade villkor vara godkända.
– Avbryta poängshoppen utan att därigenom ådra sig något ansvar.
–Stänga ner registrerade konton utan förvarsel då vi misstänker fusk eller vid olämpligt beteende
– Att premier tillhandahålls i poängshoppen vid en viss given tidpunkt, innebär inte eller är inte en garanti för att dessa premier alltid är tillgängliga. Vi förbehåller oss rätten att när som helst sluta tillhandahålla en premie.
-Personer som bryter mot våra villkor kommer att uteslutas ur Poängshoppen och alla poäng kommer att ogiltigförklaras.
Vi tar inte ansvar för konsekvenserna av att premier försvunnit, skadats eller sänts fel. Vi tar inte heller ansvar för eventuella tekniska svårigheter eller problem som kan påverka endera anmälan eller slutresultatet av kampanjen. Vi ansvarar inte för tredje parts handlande eller försummelse
Dessa villkor för Polarbutiken samt tolkning och tillämpning av villkoren ska uteslutande regleras i enlighet med svensk lagstiftning. Vi vill påminna om att manipulerade kvitton räknas som försökt till bedrägeri enligt 9 kap, 1 paragrafen i Brottsbalken.
*Produkter som omfattas av poängsystemet är : Polarklämma och Rågkaka Plus Fullkorn. Övriga produkter från Polarbröd kan ej användas för insamlande av poäng.
Allmänt om Personuppgifter:
• För att kunna hantera din beställning behöver vi lagra dina personuppgifter (kontaktuppgifter).
• Personuppgifterna kommer att sparas digitalt och endast berörda personer kommer att ha åtkomst till dem.
• Personuppgifterna sparas under tiden som poängshoppen är öppen och kommer därefter att raderas.
• Du har rätt att återta ditt samtycke (bli bortglömd).
• Du har även rätt att få tillgång till dina personuppgifter, få dem rättade samt begränsa eller invända mot behandlingen.
För mer information, kontakta: info@polarbrod.se